Melbourne en the Great Ocean Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Heidi Ginkel - WaarBenJij.nu Melbourne en the Great Ocean Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Heidi Ginkel - WaarBenJij.nu

Melbourne en the Great Ocean Road

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

23 December 2010 | Australië, Adelaide

Daar ben ik weer! Dit keer een berichtje vanuit Adelaide.

Na mijn korte verblijf in Canberra ben ik met de nachtbus richting Melbourne vertrokken. Terwijl Sydney echt als een wereldstad aanvoelde, is Melbourne meer alsof je in Arnhem bent. En hoewel sommige mensen me nu wat zullen aan doen (sorry Marlous), ik vind Sydney toch echt leuker dan Melbourne. Ik weet zeker dat het een fantastische stad is om te wonen, maar voor een paar dagen de toerist uithangen is Sydney toch echt leuker. Toch heb ik het ontzettend naar mijn zin gehad hoor! Ik verbleef in een geweldig hostel. De faciliteiten waren super en ze hadden zelfs gitaren die gasten gratis mochten gebruiken. Daardoor hing er altijd een gezellige sfeer.

In dat hostel heb ik ook twee Nederlandse meisjes leren kennen (Marit en Renske) die ook in Nijmegen studeren. En geloof het of niet, maar zij waren net bij Nicolien geweest, dat meisje uit mijn roeiploegje die in Adelaide stage loopt en waar ik nu ben om kerst te vieren. Over toeval gesproken!

Mijn hoogtepunt in Melbourne was letterlijk en figuurlijk de rooftopbar / rooftopcinema. Dat is een bar bovenop een gebouw met nepgras op de vloer, zodat je lekker buiten een biertje kunt drinken terwijl je over de stad uit kijkt (@Marlous: Little Creatures is inderdaad lekkerbier). 's Avonds verandert de bar in een bioscoop. Je zit dan in een strandstoel, dat was echt geweldig! Ook erg leuk in Melbourne waren de dwergpinguins die 's avonds uit het water komen en op de rotsen bij de pier klimmen. Zo schattig!

Ook heb ik in Melbourne met Robin afgesproken, een meisje dat ook rechten studeert in Nijmegen en het afgelopen semester in Sydney was voor studie. Toevallig kwamen we er achter dat we allebei in Melbourne waren. We hebben even bijgekletst en nu weet ik alles over studeren in Sydney. :-)

Verder heb ik officieel ontdekt dat ik geen richtingsgevoel heb (ik hoor een aantal tantes nu grinniken dat het dan wel een familiekwaal moet zijn). Geef me een kaart en ik vind de weg, maar zonder ben ik compleet verloren. Ik ben al meerdere keren flink verdwaald!

Na 5 dagen in Melbourne te zijn geweest, was het tijd voor de Great Ocean Road. Daar keek ik erg naar uit, want ik heb altijd al de kliffen en de rotsformaties willen zien. En het was inderdaad geweldig! Ik had een 3-daagse tour van Melbourne naar Adelaide geboekt. We waren met z'n twaalven en onze gids was Whales, een hele grappige man die op een leuke manier veel interessante dingen wist te vertellen.

Het meest indrukwekkende van de trip vond ik Gibson's Beach en zonsondergang bij de Twelve Apostles. Ongelofelijk dat de natuur in staat is om zoiets moois te creëren! Dat is echt het hoogtepunt van mijn reis tot nu toe. Als je de foto's ziet zul je wel begrijpen waarom.

Ook heb ik weer wat dieren aan mijn lijst kunnen toevoegen: koala, wallaby (soort van kangaroe maar dan kleiner, dikker en lelijker) en een emoe. We're getting there!

Het weer is de afgelopen week erg wisselend geweest. Het ene moment is het ontzettend warm en zweet je je te pletter, het volgende moment regent het of is het ontzettend koud. Ze hebben in Australië jarenlang droogte gehad, maar dat zijn ze deze zomer flink aan het inhalen. Het heeft al in tien jaar niet meer zoveel geregend. Heb ik weer! Toch hoor je me niet klagen hoor, aangezien ik nog steeds in een korte broek rondloop.. :-)

Ook zijn we in de Grampians geweest. Veel bergen, bossen, watervallen, kangaroes en... krekels! En geen kleintjes, maar grote, dikke, vliegende krekels. Bij elke stap die je zette vlogen er een paar honderd de lucht in. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik er duizenden heb gezien. Gadver!

En nu ben ik dus in Adelaide bij Nicolien. Morgen (maandag) vertrek ik voor 3 dagen naar Kangaroo Island en daarna ga ik kerst vieren met Nicolien. Ik heb er zin in!

De foto's bij deze trip staan op http://aussieheidi.glogster.com/melbournegor/

Liefs van Heidi

  • 23 December 2010 - 07:22

    Mama:

    Nu ben ik de eerste die je berichtje leest! Geweldig om te lezen hoe je het naar je zin hebt. Je maakt me af en toe wel jaloers hoor, maar je weet ook dat ik het je van harte gun. Geniet er maar lekker van, want voor je het weet moet je weer naar huis, ha,ha. Hele leuke foto's en wat een leuke kerstkaart!! Hele fijne kerstdagen en we mailen gauw.

    Dikke kus van je mams en paps.

  • 23 December 2010 - 07:47

    Kris:

    Yihaa, allemaal plekjes waar ik ook ben geweest! Zo vet om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Enjoy!
    Liefs Kris

  • 23 December 2010 - 08:09

    Veerle:

    Leuk om te lezen weer Heidi!
    Ontzettend koud trouwens??? Hoe durf je! haha, hier ligt nog steeds een dik pak sneeuw en vriest het een aantal graden. Had laatst m'n oma aan de telefoon en zij zei dat ze nog nooit zoveel sneeuw had gezien!
    Meis, vast fijne feestdagen en de groetjes aan NIcolien!
    xx

  • 23 December 2010 - 08:51

    Janneke Bleijenberg:

    hoi heidi.
    wat beleef jij veel grappige en interessante dingen.
    en wat een leuke foto"s
    nou meisje bij deze hele fijne kerstdagen en tot de volgende keer

    liefs janneke,marius en kids

  • 23 December 2010 - 09:25

    Gerrit:

    Hoi Heidi de volgende keer graag een foto waar je opstaat als je met een kangaroe aan het boksen bent.
    Laura kon op het laats nog mee met Henk-Jan en de rest om te gaan snowboarden.
    Goede feestdagen namens Willy, Laura en mij.

  • 23 December 2010 - 11:27

    Tante Jean En Fam.:

    Hé bofkont,

    Zitten wi hier met een bak vol sneeuw, ik wil best ruilen ''hóór.
    Leuke foto's, heb je ook al een (kerst)man tegen het lijf gelopen, we willen natuurlijk wel alles weten he ;)
    nou meid geniet ervan fijne feestdagen en tot horen.

    Liefs de Beumers

  • 23 December 2010 - 11:42

    Marleen:

    Zo leuk om te lezen wat je allemaal doet en hoe je het hebt! De tijd vliegt voorbij of niet;)?
    ook leuk om foto's bij je verhaal te zien:)!
    Dus blijf vooral verhalen en fotos posten!!!
    Fijne kerst en alvast een hele fijne jaarwisseling! xxxx

  • 23 December 2010 - 11:55

    Anne:

    Wat zijn je verhalen en foto's leuk! Klinkt helemaal geweldig allemaal!
    Geniet er lekker van, groetjes aan Nico en alvast een fijne kerst!
    We zullen op jullie proosten in Workum!
    xx

  • 23 December 2010 - 13:02

    Opa En Bertha:

    heidi wat leuk die foto,sfijn dat je het zo naar je zin hebt we wensen jou heel fijne kerst dagen en een gelukkig nieuwjaarmet je vriendinnen hartelijke groeten en een dikke kus van ons

  • 23 December 2010 - 15:10

    Joop En Toos:

    Hoi Heidi,

    Wat geweldig om dit allemaal mee te maken! Ik ben gewoon stinkend jaloers op je (dit is nog eens iets anders dan op je 16e gaan werken...) Maar ook ik gun het je van harte en vind het geweldig om jouw verhalen te volgen. We wensen je hele fijne feestdagen toe en kijken uit naar je volgende verslag,
    Liefs Joops en Toos

  • 23 December 2010 - 19:49

    Menno:

    Hey Heid, leuk om je verhalen te lezen! Wat tof dat je naar Kangaroo Island gaat! Zeer jaloers!
    Veel plezier nog en alvast een noflike kryst :-)

    x

  • 23 December 2010 - 22:16

    Gea:

    Hey Heidi,
    Ik hoef niet te vragen hoe het met je gaat, volgens mij kan het niet beter. Wat een mooie foto's, echt super leuk om je zo te volgen!! En wat heb je al veel gezien zeg. Hier ligt een dik pak sneeuw, ook prachtig, en zeker nu met de kerst, maar als ik dat zonnetje zie, krijg ik toch wel weer zin in de zomer.
    Nou meid, super gezellige kerst in je korte broek en een jaar vol geluk!
    Menno, Gea, Max, iris en Matthijs

  • 25 December 2010 - 10:43

    Marlous:

    Heidi toch... geen richtingsgevoel in Melbourne? Als je het ergens niet nodig hebt... Melb is gewoon een grid, daar kan je niet eens verdwalen!
    Jammer dat je een Sydney-sider wordt, maar dat hoort er natuurlijk wel bij als je daar gaat studeren...

    Vind het leuk om te lezen dat m'n tips goed worden benut en dat ze goed bevallen :-)

    Fijn dat je onder de pannen bent met Kerst. Dat moet toch een heel bijzondere ervaring zijn zo ver weg...
    Beetje jaloers ben ik wel, want voor mij is het alweer 3 jaar geleden dat ik met Kerst in Oz was. Ik mis m'n Kate! En het platte(lands) Australisch van haar broers...

    Heb je al wat geregeld voor Oud en Nieuw? Kate liet me weten dat ze je in ieder geval graag zou ontmoeten, maar dat kan natuurlijk het hele semester straks nog. Ik weet niet zeker of ze met NYE in Sydney zal zijn, maar je kan haar altijd even contacten via Facebook.

    Fijne feestdagen en morgen niet gaan shoppen hè!!

    Knuffel, Marlous

  • 25 December 2010 - 10:52

    Bertus En Aline:

    Hoi Heidi,

    Jij maar klagen over een beetje regen, wij zitten hier met veel sneeuw en temperaturen van -7 graden. Het ziet er allemaal leuk uit op de foto's en zijn stiekem een beetje jaloers. Wij wensen je fijne feestdagen. Groetjes Bertus, Aline, Stan, Renzo, Milan en Jimmy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Heidi

Actief sinds 27 Okt. 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 27316

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Azië

02 December 2010 - 24 Augustus 2011

Australië

Landen bezocht: