Canberra - foutje? - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Heidi Ginkel - WaarBenJij.nu Canberra - foutje? - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Heidi Ginkel - WaarBenJij.nu

Canberra - foutje?

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

12 December 2010 | Australië, Melbourne

Daar ben ik weer! Ik wilde graag wat foto's plaatsen, dus schrijf ook meteen maar een kort berichtje. Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties, ontzettend leuk om te lezen!

Sydney is echt een fantastische stad. Je hebt er echt alles wat een stad hoort te hebben + heel erg veel stranden. Daar hebben we dan ook flink gebruik van gemaakt! Samen met Sarah ben ik naar Bondi beach geweest en ook naar Bronte beach. Je zult het op de foto's wel zien, maar wat een fantastisch strand is dat!! Helderblauw water, heerlijk zand (hoewel ik al dat zand wel irritant vind als het aan je zonnecreme plakt), lekkere surfers en prachtige kliffen. Eigenlijk wilde ik maandag al richting Melbourne vertrekken, maar ik had het zo gezellig met Sarah, Jen en Pete dat ik besloot nog een paar dagen langer te blijven. Pete is een jongen uit Londen die ik in de Scary Canary ben tegengekomen. Hij is echt hilarisch! De extra dagen in Sydney heb ik dan ook vooral doorgebracht op het strand en in het park, en 's avonds in de bar.

Omdat ik langer bleef heb ik wel een paar keer van kamer moeten wisselen, maar daardoor leerde ik wel meteen veel mensen kennen. De oordopjes blijken erg goed van pas te komen, want vooral in een mixed dorm wil er nog wel eens gesnurkt worden (het zijn ook altijd de mannen!).

Donderdagochtend heb ik de bus naar Canberra gepakt, de hoofdstad van Australie. Iedereen die ik sprak waarschuwde me dat je daar vooral niet heen moest gaan omdat er niets te doen was, maar ach het is wel de hoofdstad en twee daagjes kan toch geen kwaad zou je denken.. Nou in de bus kreeg ik al spijt! Het regende en overal waren overstromingen, waardoor we een enorme vertraging opliepen. Het hostel bleek super ver van het centrum en je moest er zelfs een bord en bestek huren (wat ik uit principe niet heb gedaan, ik eet nog liever niet!). Gelukkig klaarde het weer in Canberra zelf meteen op en heb ik toch nog lekker twee dagen van heel veel zon kunnen genieten.

's Avonds werd ik door mijn kamergenootjes meegevraagd naar de pub. We waren met drie Ierse jongens, een Australisch meisje en een Canadees meisje. Hilarisch! Met dat Canadese meisje (Lauren), ben ik de volgende dag ook naar de Botanische tuinen geweest. En ja hoor, daar gebeurde het.. Mijn eerste kangaroe! We schrokken ons helemaal wild, want daar hadden we niet op gerekend. Echt gaaf! Wat een prachtige beesten zijn dat zeg.. En we hadden geluk, want we hebben die dag meteen drie kangaroes gezien. Yay! Hoewel een kangaroe wel naar ons begon te grommen haha, dat was even een angstig moment. Toen we later bij een gids vroegen of kangaroes gevaarlijk waren keek ze heel stom en zei ze: oh dat doen ze anders nooit. In de tuinen hebben we ook veel hagedissen gezien, hele coole beesten. We hebben de Black Mountain beklommen, wat een prachtig uitzicht gaf over de stad. Ook zijn we naar het Parliament House geweest. Het dak is bedekt met gras en daar mag je gewoon op lopen, hoe cool!

's Avonds weer naar de pub geweest. Alleen was het vrijdag, waardoor veel mensen direct uit het werk aan het drinken waren geslagen. Iedereen was zo dronken dat er om de haverklap mensen aan het vechten waren of dronken van hun stoel vielen. We hebben zelfs een man getimed die steeds in slaap viel. Uiteindelijk heeft hij 9 minuten geslapen voordat hij van zijn stoel viel haha (en ja, daar werd hij wel wakker van).

De volgende dag ging Lauren richting Sydney, dus ben ik er nog een dagje in mn eentje op uitgetrokken. Heb nog een andere berg beklommen, wat pas echt een geweldig uitzicht gaf. Je zult het wel zien op de foto's.

En toen was het tijd om de nachtbus naar Melbourne te pakken, en daar ben ik nu. Ik blijf hier een dag of vijf en wat ik daarna ga doen weet ik niet, hangt een beetje af van wie ik tegen ga komen hier. Het hostel ziet er in ieder geval erg gezellig uit!

Maar de conclusie is dus dat je je nooit moet laten vertellen dat je ergens niet heen moet, want ik heb het hartstikke leuk gehad in Canberra! Zorg alleen dat je er niet langer blijft dan twee dagen haha.

Foto's staan op http://aussieheidi.glogster.com/sydneycanberra

Een zonnige groet vanuit Melbourne!

  • 12 December 2010 - 00:37

    De Beekies En Anisa:

    Heidi. nog veel plezier, we wachten nu op je eerste krokodil. laat die koala beer maar zitten. De groeten uit Scherpenzeel.

  • 12 December 2010 - 09:15

    Veerle:

    Haa Heidi!
    Leuk weer om je verhaal te lezen, ben echt zooo jaloers op die zon! En leuk dat je nu ook glogster gebruikt :)
    Hier alles goed, heb woensdag een sollicitatie bij een talencentrum waar volwassenen taaltrainingen volgen voor hun werk. Ben benieuwd!
    Amuse-toi! Liefs Veerle

  • 12 December 2010 - 09:32

    Gerrina:

    Hoi Heidi,

    Wat leuk om je verslagjes te lezen en wat heb je al veel gezien en gedaan!
    En dat geweldige weer, we zijn best een beetje jaloers. De sneeuw is hier weer weg maar ja wat heb je dan?! Een grauwe grijze bedoeling dus geniet maar lekker van die mooie stranden en dat lekkere zonnetje. Heel veel plezier gewenst.
    Groetjes Richard, Gerrina, Tessa en Jasper.

  • 12 December 2010 - 10:35

    Suus:

    Haa! Leuk dat je het zo leuk hebt daar! Vooral die zon klinkt aantrekkelijk! Hier is het nog steeds koud! xx

  • 12 December 2010 - 11:08

    Lily :

    JALOERS!!!!!!!!!!!!! Maar heel blij voor je!

  • 12 December 2010 - 11:09

    Kris:

    Ohh wat krijg ik heimwee naar Australië als ik die foto's zie... Enne kijk uit voor de kangaroes want ze kunnen wel echt agressief zijn hoor! Enjoy Melbourne!
    Liefs Kris

  • 12 December 2010 - 12:57

    Tessa Van Den Berg:

    hoi heidi

    gaat alles goed daar?
    nou hier wel!
    het is verelend weer maar het gaat alweer beter!

    waneer kom je weer terug??

    xx

  • 12 December 2010 - 13:07

    Marco:

    Hoi Heidi!

    Het ziet er allemaal enorm tof uit! Zo te zien en lezen vermaak jij je wel! Heel veel plezier nog!!!!!

    Marco

  • 12 December 2010 - 21:09

    Jetje:

    hallo Heidi !!

    wat een leuk verslag en gave foto`s
    geniet ervan !!
    groetjes Henk-Jan ,jet en de kids!!

  • 13 December 2010 - 10:59

    Marleen:

    Leuk heidi!!! klinkt echt goed:)! Hoe schrik jij als je je wild schrikt? Ik schrik me altijd al dood als je gewoon schrikt;)

  • 13 December 2010 - 12:00

    De Beumers:

    Hallo lekker ding,

    We zijn echt niet jaloers ofzo! ;)
    Leuke foto's, je moet van ons allemaal de groetjes hebben en een dikke x
    ps doe voorzichtig (van een over bezorgde tante hihi)

  • 13 December 2010 - 16:11

    Valerie:

    Ohhh het klinkt nog steeds heel leuk, geniet er van ;-)

  • 14 December 2010 - 12:50

    Toos:

    Heidi wat geweldig klinkt dit allemaal, je begrijpt wel dat je iedereen hier in Nederland vreselijk jaloers maakt! Wat fantastisch dat we jouw reis allemaal zo mooi kunnen volgen, lekker doorgaan met je reisverslagen hoor wij genieten ervan; hier is het echt winters en koud brrrrr xx joop en toos

  • 16 December 2010 - 19:09

    Janneke Bleijenberg:

    hoi heidi.
    dit is wel super om zo met jou mee te kunnen leven.
    en wat leuk jij met je kangoeroe op de foto.
    ik had wel met je mee gewild, heerlijk de zon en het strand. nou meisje de groetjes van de happy mountains en tot het volgende berichtje

  • 19 December 2010 - 15:08

    Hanneke:

    Jee Heidi,
    Wat ontzettend leuk om jou zo te kunnen volgen in het verre Australie.
    Ook grappig te zien over hoeveel dagen je weer terug bent.
    Ben benieuwd naar je volgende verslag. Veel liefs uit ede xxxxx Jaap en Hanneke

  • 21 Januari 2011 - 11:01

    Ineke Oosterloo:

    He Heidi,
    Hier een klein berichtje van mij, ik ben niet al te handig met de computer en heb je nu pas gevonden haha lekker slim. Ik heb nu wel heel veel tegelijk kunnen lezen en zien en het is geweldig wat jij daar allemaal beleeft. Het meeste wist ik natuurlijk al van je moeder maar de foto"s maken het nog mooier dus ik blijf je volgen. Ik wens je nog heel veel reisplezier. Groetjes Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Heidi

Actief sinds 27 Okt. 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 27272

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Azië

02 December 2010 - 24 Augustus 2011

Australië

Landen bezocht: