Sydney, Here I am! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Heidi Ginkel - WaarBenJij.nu Sydney, Here I am! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Heidi Ginkel - WaarBenJij.nu

Sydney, Here I am!

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

05 December 2010 | Australië, Sydney

Nog voordat ik wist dat het uberhaupt mogelijk was zei ik dat ik ooit naar Sydney wilde gaan om te studeren. Dus toen die kans zich voor deed, heb ik die met beide handen aangegrepen. En hier ben ik dan, in Sydney.

Na alle afscheidsfeestjes, afscheidsetentjes, lieve kaartjes en smsjes (waarvoor veel dank!) was het donderdag eindelijk tijd om te gaan. Het was verschrikkelijk om op het vliegveld afscheid te moeten nemen van mijn ouders, maar vol goede moed ging ik het avontuur tegemoet. Alleen wat viel die vliegreis tegen! Het is ongelofelijk om op je scherm te zien dat je bijna 1000 km per uur vliegt, en dat je toch 22 uur moet vliegen. Ik bedoel maar, ik wist niet dat de andere kant van de wereld zo ver weg was! ;-)

Heel even was het nog maar de vraag of ik wel kon vliegen. Het sneeuwde, zowel in Nederland als in Engeland, en enkele vluchten werden geannuleerd. We hebben een uur in het vliegtuig moeten wachten voor we mochten vertrekken, maar gelukkig gingen we dan toch. Helaas zaten er geen leuke, gezellige backpackers in mijn buurt, maar alleen wat oude knorrige mensen. Dus heb ik zowat de hele filmcollectie gekeken. Na een korte stop in Singapore en nog veel meer saaie uren in een benauwd vliegtuig, landde ik dan eindelijk in Sydney. De douane was een eitje. Mij werd geen enkele vraag gesteld en ook bij quarantaine hoefde ik mijn tas niet te laten zien. Hij vroeg hoe het met me ging en toen ik zei dat het goed ging zei hij: dan zal het nu nog beter met je gaan, want je mag gewoon doorlopen. Yay! Het was inmiddels al half tien vrijdagavond en omdat de shuttlebus niet meer reed, moest ik maar de trein nemen. En toen was het zover. Doodmoe kwam ik aan bij het hostel. In een wereldstad waar je letterlijk niemand kent. En op dat moment vraag je je echt af wat je hier eigenlijk doet en waarom je hier zo graag wilde zijn. Het is echt doodeng om wildvreemde mensen aan te spreken. Het liefst was ik zo weer in het vliegtuig naar huis gestapt.

Maar toen kwam ik Sarah, Jen en Elinoir tegen. Twee meiden uit Ierland en een meisje uit Engeland. We hadden een leuk gesprek en gisteren zijn we wezen stappen. Overdag heb ik wat door de stad gelopen, wat boodschappen gedaan en een SIM-card gekocht. Helaas blijk ik ook een Australische telefoon te moeten kopen, dus ik ben nog niet bereikbaar. ’s Avonds zijn we naar het vuurwerk wezen kijken bij de harbour (of nou ja, eigenlijk moesten we heel hard rennen en hebben we nog net de allerlaatste knallen kunnen zien), hebben we wat gegeten en zijn we op stap geweest in de Scary Canary. Wat een hilarische kroeg voor backpackers is dat! We hebben heerlijk gedanst en een drankje gedaan. Alleen is Sydney echt belachelijk duur. Drank is echt onbetaalbaar. Ik vraag me nu al af hoe ik ooit 9,5 maand moet gaan doorkomen!

Oh Sarah en Jen komen me halen, we gaan naar het strand. Gisteren heeft het geregend (balen), maar vandaag is het echt stralend weer. Ook als het regent is het hier warm, dus heb gewoon in mn korte broek door de miezerregen gelopen. Maar nu ga ik zwemmen!

Ik spreek jullie snel, foto’s volgen later.

Liefs van Heidi

Ps. Fijne Sinterklaas allemaal!! x

  • 05 December 2010 - 10:16

    Kris:

    G'day mate!
    Ja die vlucht is echt belachelijk lang, maar Sydney is zoo gaaf! Hier is het nog steeds koud en guur en nat, dus geniet van de zon, de zee en het stand! Fijn dat je zo snel leuke mensen hebt ontmoet :).
    Liefs Kris

  • 05 December 2010 - 10:27

    Veerle:

    Ha Heidi!

    Leuk je verhaaltje! door dat idee van wat doe ik hier, moet je ff heen en dan wordt 't superleuk! wel fijn dat je meteen wat mensen hebt ontmoet en ik ben heeel jaloers op dat lekkere weer daar, mijn handen vriezen eraf zoals je waarschijnlijk wel weet ;)
    nog een tip voor foto's aangezien je er niet veel kwijt kan op deze site; glogster.com
    veel plezier!
    x

  • 05 December 2010 - 10:38

    Bianca:

    Leuk om vast je eerste verhaal te lezen! Haha en met de drank, al wat barcelona deja vú's? Je raakt eraan gewend aan die 12 euro voor dat wodka/redbulletje ;-)
    Leuk in ieder geval dat je al wat leuke meiden hebt ontmoet! Veel plezier de komende dagen! XX

  • 05 December 2010 - 11:09

    Mama:

    Hoi lieve Heidi

    Wat fijn om te lezen dat je al wat meisjes hebt ontmoet om gezellige dingen mee te doen!
    Het is nog steeds raar hoor als ik me bedenk dat jij aan het zwemmen bent en wij hier in de sneeuw! Geniet ervan en veel plezier.
    Dikke kus van je mamsie

  • 05 December 2010 - 11:50

    Marleen:

    Heeee heid! fijn zeg dat je nu al mensen hebt leren kennen :-) en al lekker leuke dingen aan het doen bent! Klinkt heel goed, want als ik naar buiten kijk sneeuwt het!!!!
    Smeer je je wel goed in? dan zal ik me goed aankleden;-)!
    xxxx

  • 05 December 2010 - 11:58

    Tante Jean:

    Dag lieve Heidi,

    Wat spannend geniet ervan we blijven op de hoogte!

    Liefs de Beumer familie

  • 05 December 2010 - 12:08

    Bertus En Aline:

    Hallo Heidi,

    Leuk om al zo snel bericht van je te ontvangen, kunnen we je een beetje in de gaten houden. We zijn stiekem toch wel een beetje jaloers. Het is wel super dat je nu al mensen heb leren kennen. Wij wensen je verder een leuke tijd. Groetjes Bertus Aline en de boys

  • 05 December 2010 - 12:12

    Laura:

    Hoi Heidi!
    Wat vet zeg, klinkt alsof het goed gaat!
    Kijk uit dat je niet door een eng beest gebeten wordt en heel veel plezier daar!

  • 05 December 2010 - 12:24

    Altine:

    Heey Heidi! Scary Canary ben ik ook vaak te vinden! ik werk in een backpackersbar genaamd the Gaff op oxford street!! :) Kom een keer langs!
    Groetjes Altine

  • 05 December 2010 - 14:17

    Amanda:

    hee heidi.

    leuk om te horen dat het goed gaat. heel veel plezier daar en we blijven op de hoogte.

    groetjes fam van beek

  • 05 December 2010 - 16:19

    Eloy:

    Hey Heidi,
    Wat leuk dat je al zo snel vrienden hebt gemaakt. En wat zijn we jaloers op dat weertje (en de rest natuurlijk). Is wat anders dan in Gulpen, hè? :P Heel veel plezier komend half jaar!
    Groetjes, Eloy

  • 05 December 2010 - 18:01

    Jet :

    hallo lief nichtje !!
    wat fijn dat het goed gaat met je
    geniet van deze mooie tijd !
    veel liefs van Henk-Jan ,jet ,Iris en Damian

  • 05 December 2010 - 19:34

    Gerrit:

    Hallo smurf heb je al een ticket voor mij geregeld dan kom ik maar die kant op, zo niet het ga je goed.

  • 06 December 2010 - 09:45

    Ria En Bart:

    Hoi Heidi,
    Fijn dat je goed bent aangekomen in Sydney. Hier gaat alles goed. Geniet maar lekker van alles om je heen en geloof geen mannen op hun mooie ogen he? Maak er een mooie onvergetelijke reis van. We denken aan je. Liefs, Ria, Bart en kids

  • 06 December 2010 - 10:38

    Anne:

    Heidi!!
    Wat een leuk verhaal en fijn dat je goed bent aangekomen. hoe was het stappen en de zee?
    Maak ons maar snel jaloers met mooie foto's in zomerkleding, want hier hebben we allemaal 3 lagen aan:P
    Heel veel plezier en geniet ervan!!

  • 06 December 2010 - 18:20

    Valerie:

    he heidi!!!
    Maak er wat van, ik lees je berichtje hier bij krista en sta te stuiteren achter de pc.... Nog 5 weken :)
    Heel veel plezier en ik zie je over een paar maandjes :D maar zo te horen komt alles daar aan de andere kant van de wereld helemaal in orde.

    x

  • 06 December 2010 - 20:45

    Janita:

    Hoi lieve Heidi,

    Wat leuk om zo je verhaal te kunnen lezen! Erg leuk dat je daar al meiden hebt ontmoet, voel je je ook niet zo alleen.. heeel veel plezier, doe voorzichtig en we houden je site in de gaten!!

    Veel liefs je broer en schoonzus! ;-)

  • 07 December 2010 - 09:46

    Toos:

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen, maar wat een reistijd, ik dacht je samen met Joop op te gaan zoeken maar bij nader inzien....
    Voor het weer lijkt het me wel wat - hier is veel sneeuw gevallen; je vader had een klein bergje voor onze poort geschept waar Joop bijna in was verdwenen, ja hij moet toch iemand pesten nu jij in Sydney zit??!!

  • 09 December 2010 - 08:36

    Natasja:

    hihi leuk heid, zie je wel hoe snel 'ik' 'we' wordt;)! GENIET!!!

  • 09 December 2010 - 14:36

    Marijke Van Ravenhor:

    Dit wordt de reis van je leven joh!
    Wat zul jij mooie dingen zien en beleven, ik vind het heel knap van je om in je eentje naar Australië te gaan maar ik las dat je in no-time al een paar meiden hebt ontmoet dus met de gezelligheid komt het echt wel goed daar. Geniet van alles wat je meemaakt en maak er een fantastische tijd van! Fijne kerstdagen en een grandioos oud & nieuw in Sydney!

  • 10 December 2010 - 13:38

    Amina:

    O jee de drank zo duur?! Misschien moet je daar bij een Australische bowling gaan werken? Ben benieuwd hoe je eerste week verder verlopen is. Geniet ervan! xxx

  • 11 December 2010 - 11:36

    Menno:

    Heidi!!

    Leuk om je verhalen te lezen! Ik las Sydney, Canberra en nu alweer Melbourne! Gaaf zeg! Hier zit een jaloers iemand. Pik je de Australian Open ook nog even mee?

    x Menno

  • 11 December 2010 - 14:15

    Tina:

    Hoi Heidi

    Leuk je verslag te lezen, en gezellig voor jou dat je al zo snel wat mensen heb gevonden om mee om tegaan.

    Ga er lekker van genieten.

    Groetjes van uit een koud Holland

  • 11 December 2010 - 19:21

    Marlous:

    Hey Heidi,

    Wat een mooi eerste verhaal :-) Dit wordt zeker leuk om over 9 maanden terug te lezen. Zo bizar en onbekend alles nu nog is, over een paar maanden ken je Sydney op je duimpje en voel je je hartstikke thuis.
    Schrijf alle bizarre dingen en andere zaken die je opvallen opschrijven; dat is voor later fantastisch, want over een paar dagen vind je dat allemaal al normaal ;-)
    Ik neem ondertussen voorzichtig de Rotterdamse rrrrrrrrr over (vreselijk irrrrritant), maar ik raad je aan de Aussie slang vooral over te nemen. Heerlijk accent! (denk aan Outback Jack ;-) )

    Ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Stay safe and fall in love with my sweet and marvellous Melbourne!

    Dikke knuffel,
    Marlous

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Heidi

Actief sinds 27 Okt. 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 27319

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Azië

02 December 2010 - 24 Augustus 2011

Australië

Landen bezocht: