Kangaroo Island en een gezellige kerst! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Heidi Ginkel - WaarBenJij.nu Kangaroo Island en een gezellige kerst! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Heidi Ginkel - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island en een gezellige kerst!

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

30 December 2010 | Australië, Sydney

Inmiddels ben ik alweer 3,5 week in Australie en het is ongelofelijk wat ik al heb gezien en meegemaakt heb. En de enorme hoeveelheid mensen die ik heb leren kennen!

Maandag ben ik op een 3-daagse trip naar Kangaroo Island geweest. Omdat er voor zes uur nog geen bussen reden, ben ik op de racefiets van Nicolien naar de stad gereden. Dat was een avontuur op zich zeg! Ondanks dat Adelaide relatief fietsvriendelijk is, is het nog steeds levengevaarlijk, vooral als je op een fiets rijdt die af en toe doortrapt. En ik kon nergens straatnaambordjes vinden, dus ik was blij toen ik uiteindelijk op het busstration was, precies op tijd!

Kangaroo Island is echt een geweldig mooi eiland. Ze hebben er veel mooie stranden, bossen en vooral ook dieren. De naam geeft het al een beetje weg, maar ik heb zo ontzettend veel kangaroes gezien. Het is grappig hoe snel je daar aan gewend raakt. Waren we na onze eerste kangaroe nog de hele dag in extase, als ik nu een kangaroe zie denk ik 'oh, weer eentje'. Verder hebben we ook koala's gezien, Australische zeeleeuwen, Nieuw-Zeelandse zeehonden, echidna's, emoes, lizards, walaby's en zelf een opossum, al was het toen donker en weet ik eigenlijk nog steeds niet hoe die er nu uitziet haha.

Vooral de zeeleeuwen waren erg leuk. We konden vrij dichtbij komen omdat we met een gids waren. Hij maakte er bij een militaire operatie van. We wilden via de rechter trap naar beneden. Via zijn walkie talkie kreeg hij echter van een collega te horen dat we beter terug konden gaan, omdat een zeeleeuw te dicht bij de trap lag. Dus wij met z'n allen naar de linker trap. Na langdurig overleg werd besloten dat ook dat niet mogelijk was, omdat daar inmiddels ook zeeleeuwen voor lagen. Volgens mij hadden die beesten er wel lol in! Uiteindelijk leek de rechtertrap weer vrij en besloot de gids het erop te wagen. En met succes! Eenmaal op het strand was het echt fantastisch. Overal waren zeeleeuwen. We zagen een mannetje een duin afrollen en een moeder en een jonkie die elkaar weer vonden. De moeder gaat namelijk 3 dagen naar zee en als ze dan terug komt, zoekt ze haar jonkie weer op door hem te roepen. Dat was echt een bijzonder moment, zo vaak zie je dat niet gebeuren.

Onze accomodatie was geweldig, het leek zo uit een westernfilm te komen. We sliepen in een blokhut, ver van de bewoonde wereld, met een veranda, kampvuur en het meest geweldige uitzicht over een vlakte waar kangaroes liepen en eucalyptusbomen met koala's stonden. Ik heb nog nooit op zo'n geweldige plek geslapen!

Op Kangaroo Island ben ik ook nog wezen sandboarden. Dat is inderdaad een soort van snowboarden, alleen dan - dit raad je nooit - van een zandheuvel af. En het is me nog gelukt ook! Ook zijn we naar de Remarkable Rocks geweest. En daar hebben we zo gelachen! Er was een Amerikaans stel dat op een hoge rots probeerde te klimmen, maar het lukte de vrouw maar niet. Daarom probeerde ze via haar man - die tegen de rots aan lag - de rots te beklimmen. Het was zo grappig, we hebben er wel een half uur naar staan kijken. Het leek wel een slechte film, maar dan beter! Respect voor haar doorzettingsvermogen trouwens.

Als afsluiting van de trip zijn we lekker naar het strand geweest en hebben we heerlijk gezwommen. Dat was het perfecte einde van drie heerlijke dagen op Kangaroo Island!

Mijn tijd in Adelaide kan het best worden omschreven met strand, veel leuke mensen en heel erg veel lekker eten. Overal waar we kwamen was namelijk erg veel en lekker eten. Zo zijn we naar een dinnerparty van een vriendin van Nicolien geweest waar de tafel overstroomde met eten, bier, wijn, champagne en cocktails. Ook heeft Nicolien me meegenomen naar een kerstborrel op haar werk en ook daar was eten en drinken in overvloed. En ook kerst stond ik het teken van lekker eten.

We begonnen eerste kerstdag met een dagje strand en snorkelen. Het was eerst nog bewolkt, maar dat trok 's middags helemaal open. Het was echt een geweldige dag. Kerst doorbrengen op het strand, dat verzin je toch niet? 's Avonds hadden we een kerstdiner bij ons buiten met 10 mensen. We hadden een 5-gangen diner gemaakt en het was echt zo ontzettend lekker! Maar ondanks dat we de hele avond kerstmuziek hebben gedraaid en er ook een kerstboom stond, voelde het op geen enkele manier als kerst. Ik had meer het idee dat we een erg gezellig diner hadden op een mooie zomeravond. Want gezellig was het zeker! En opnieuw bleek hoe klein de wereld eigenlijk is. Een van de gasten, Xander, bleek net als ik T-VWO op het Marnix te hebben gedaan. Hoe bizar is dat?

Op tweede kerstdag zijn Nicolien, Xander en ik naar het strand geweest. We reden met de campervan van Xander, echt hilarisch! Ik heb er ook in gereden en het is echt verbazingwekkend hoe snel je went aan rechts zitten, links schakelen en vooral ook links rijden. Ik voelde me een echte stoere chick!

's Avonds zijn we naar de Moonlight Cinema geweest. Dat is een bioscoop, middenin het park. Wat een geweldig idee! Alleen jammer dat wij net van het strand kwamen en daarom korte broeken en slippers aan hadden. En dat terwijl de andere bezoekers zelfs slaapzallen mee hadden haha! We hebben dan ook flink kou moeten lijden. Maar het was het waard!

Al met al heb ik een fantastische tijd gehad in Adelaide en dat heb ik vooral te danken aan Nicolien en het feit dat ze me aan al haar vrienden heeft voorgesteld. Thanks Nico!

Toch is het niet alleen maar leuk. Ik heb vorige week te horen gekregen dat iemand die me erg dierbaar is ernstig ziek is. En dan besef je je ineens dat de tijd misschien wel erg snel gaat, maar dat je nog altijd 9 maanden hier bent en dat dat echt een lange tijd is. En ook realiseer je je hoeveel geluk je hebt dat je de mogelijkheid hebt om in zo'n fantastisch land te zijn en dat je dat echt moet waarderen en er met volle tegen van moet genieten. Dat brengt je weer met beide benen op de grond.

Iedereen alvast een gelukkig uiteinde en tot in het nieuwe jaar!

Liefs van Heidi

Ps. De foto's staan op http://aussieheidi.glogster.com/adelaide/

  • 30 December 2010 - 10:50

    Mama:

    Geweldige foto's, en een harstikke leuk verhaal. Ga zo door!!!!

    Dikke kus van je mamsie

  • 30 December 2010 - 17:16

    Nico:

    Graag gedaan meisje ;) dikke kus

  • 30 December 2010 - 20:31

    Opa:

    hoi heidi wat heb je weer een mooi verslag wat leuk voor jou geniet maar lekker heidi . nou hier gaat alles goed .nou een heele fijne jaar wisseling en een goet 2011 gewenst . groetjes en liefs van Opa

  • 30 December 2010 - 20:34

    Janita:

    Leuk om je verslag weer te lezen en je foto's te bekijken! Super om te zien!
    Proost alvast op het nieuwe jaar!

    Liefs

  • 31 December 2010 - 12:12

    Toos:

    Wat een bijzondere kerst heb je meegemaakt, ik kan me voorstellen dat het voor jou absoluut niet zo voelde; zoals je vast al hebt begrepen was het hier de witte kerst waar we altijd naar verlangen maar die we bijna nooit hebben; prachtig! Wat grappig dat kangaroo`s nu al niet meer bijzonder zijn, en al die andere dieren?? Ik heb van de meesten nog nooit gehoord! Jij gaat volgens mij op dit tijdstip nieuwjaar vieren - wij hebben nog 12 uur te gaan. Vanuit Lunteren wensen wij jou een heel gelukkig 2011 toe en we kijken weer uit naar je volgende reisverslag!
    gr Joop en Toos

  • 31 December 2010 - 13:43

    Bertha:

    hoi heidi wat zie jij toch leuke dingen
    zo,n mooi riesverslag geniet er van
    nog een heel gezond nieuwjaar
    groetjes bertha

  • 31 December 2010 - 14:29

    Willy:

    He \heidi, Hartstikke leuk om zo mee te krijgen wat jij allemaal meemaakt, je schrijft erg leuk leesbaar! Je ouders zitten vanvond bij ons aan de oliebollen dus we zullen het vast nog wel over je hebben! Alvast de allerbeste wensen voor 2011 en nog heel veel moois gewenst in Austr.
    gr. willy, gerrit en laura

  • 31 December 2010 - 15:45

    Amina:

    Mooi verslag weer!
    Daar is het al 2011 volgens mij. De beste wensen!

  • 31 December 2010 - 16:25

    Annemarie En Gert:

    Hee Heidie!!
    Zo te lezen vermaak je je prima..

    Een heel mooi en gelukkig 2011 gewenst in het verre Australie.!

    Veel plezier nog daar.(zijn best een beetje jaloers.. Voor al dat zonnetje!)

    Gert en Annemarie

  • 31 December 2010 - 19:12

    Janneke:

    hoi heidi.

    wat heb je weer veel beleeft.
    deze tijd krijgt wel een apart plekje in je hart,waar je altijd weer op terug kunt kijken.
    nou meisje fijne jaarwisseling in de zon en tot de volgende ronde.

    dikke knuffel janneke en de rest

  • 01 Januari 2011 - 12:41

    Menno:

    Hey Aussie,

    Zo te horen vermaak jij je prima! Hoe was het geweldige vuurwerk bij de Harbour Bridge? :-)

    x Menno

    P.s. Nog een gelukkig nieuwjaar!

  • 01 Januari 2011 - 12:46

    Natasja:

    menno wilde je een "eekhoorn in het Engels maar dan net even anders" (dat ene woord waar we het altijd over hebben) wensen maar dat durfde hij niet. HAHAHAAAAAA meid ik ben stikjaloers!!!

    x

  • 03 Januari 2011 - 19:10

    Marina:

    Hallo Heidy,
    Wat ontzettend leuk om je reisverslagen te lezen, en je foto's te zien. Wat maakt je veel mee zeg!
    Wij blijven je volgen, geniet ervan.
    Groetjes van de Boontjes uit Barneveld

  • 05 Januari 2011 - 10:52

    Hanneke:

    He heidi

    Wat maak jij een hoop gave dingen mee zeg. Die zeehonden zo schattig. Natuurlijk ook nog de allerbeste wensen voor dit jaar. Denk dat je zo'n jaar nooit meer vergeet. Heel veel genieten he?? Zondag komen Gijs en Janneke bij ons, dan zullen we het vast wel over je hebben :-)
    Liefs Jaap en Hanneke

  • 11 Januari 2011 - 14:17

    Suus:

    Wauw Heidi dat is nog eens een kerst! Supernice:D! En rot dat je slecht nieuws hebt gekrege :(! sterkte daarmee! xxx

  • 14 Januari 2011 - 19:24

    Marlous:

    Hey Heidi,

    Ik ben vet jaloers op je dat jij wel een echidna hebt gezien. Een wilde nog wel. Bij mij wilde 'ie niet eens te voorschijn komen in de dierentuin. Je hebt er toch wel een foto van gemaakt hoop ik?
    En possums komt nog wel goed hoor. In Melb zaten die overal op de campus. In NZ kan je trouwens possum-pie eten!
    Balen dat je slecht nieuws te horen hebt gekregen. Dan ben je opeens wel heel ver weg he, echt aan de andere kant van de wereld. Gelukkig is er zoiets als skype en een webcam. Houd je taai en blijf genieten!

    Kuskus, Marlous

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Heidi

Actief sinds 27 Okt. 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 27261

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Azië

02 December 2010 - 24 Augustus 2011

Australië

Landen bezocht: