Een knallend uiteinde en een spetterend begin - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Heidi Ginkel - WaarBenJij.nu Een knallend uiteinde en een spetterend begin - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Heidi Ginkel - WaarBenJij.nu

Een knallend uiteinde en een spetterend begin

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

13 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Het was even wachten, maar hier is ‘ie dan, mijn eerste blog van 2011. Ik zit inmiddels in Nieuw-Zeeland en ik maak hier zo ontzettend veel mee, dat het lastig is om tijd te vinden om wat te schrijven. Maar omdat ik zoveel heb gedaan, zou het echt een lang saai verhaal worden als ik alles van de afgelopen twee weken zou noemen. Wees niet bang, ik ga proberen om het redelijk te houden!

Na mijn kerst in Adelaide ben ik voor vijf dagen naar Sydney gevlogen. Ik had daar geen accommodatie geregeld, omdat alles of vol was, of belachelijk duur. Sydney is nou eenmaal een van de meest populaire plekken om te zijn met Oud & Nieuw! Ik dacht echt dat alles wel goed zou komen. En ondanks dat het af en toe flink stress heeft gegeven (ik raad het niemand aan), heb ik er twee dingen van geleerd: 1) uiteindelijk komt alles inderdaad wel weer goed, en 2) Gloria Jean’s Cafe is een prima plek om te slapen. Maar laat ik bij het begin beginnen.

Het was ontzettend leuk om terug te zijn in Sydney. Ik heb Jen en Sarah weer gezien, de twee Ierse meisjes van m’n eerste week. Ook heb ik Altine Evers weer gezien, dat moet een jaar of twaalf geleden zijn dat ik die voor het laatst had gezien. Ik heb een paar dagen in een hostel in The Rocks geslapen. Vanaf het terras had je een spectaculair uitzicht over de Harbour Bridge en de Opera House. Fantastisch! Elke dag moest ik er uitchecken omdat ze vol zaten, maar ik kon iedere avond weer inchecken. Op oudejaarsdag hebben we heerlijk genoten van het uitzicht, de zon (het was 37 graden) en alvast wat champagne. De stad was zo ongelofelijk druk, je kon alle parken zien vollopen. Wij hadden een cruise geboekt, inclusief eten en drank. Dat was echt geweldig. Ik was samen met Jen en Sarah en nog drie Engelse meiden. We hebben heerlijk over het water gevaren, onder de brug door, langs de Opera House. Langzaamaan werd het donker en begon het aftellen. Om 9 uur was er alvast een voorproefje van het vuurwerk, want toen was de familieshow. Toen het om 12 uur eindelijk zo ver was, lagen wij met onze boot eersterangs, met de Harbour Bridge links van ons en de Opera House rechts van ons. Ontzettend mooi. Het leek op een gegeven moment net of er een waterval van vuurwerk van de brug stroomde. Helaas waren de 12 minuten zo voorbij en omdat je in Sydney geen eigen vuurwerk mag afsteken, was het daarna ook echt over. De cruise was erg gezellig en geslaagd!

Omdat alle hostels vol zaten, zou ik bij een vriendin in bed kruipen. Helaas bleek haar hostel een namenlijst bij te houden en daarom kwam ik er niet in. Daar stond ik dan, om vier uur ’s nachts in een wereldstad, zonder slaapplek. Gelukkig was ik samen met Jen, die ook niet binnen kwam. Na een poos door de stad te hebben gelopen zijn we uiteindelijk in Gloria Jean’s beland, een koffiebar. Daar lagen ontzettend veel backpackers te slapen haha! Dus daar heb ik ook maar een dutje gedaan. ’s Ochtends hebben we ons opgefrist in de toiletten van een warenhuis en toen was ik klaar voor Nieuw-Zeeland!

Het bleek nog niet zo makkelijk om Nieuw-Zeeland in te komen. Blijkbaar zag ik er echt uit als een schooier, want de douanebeambte vroeg me niet alleen wat ik kwam doen in Nieuw-Zeeland, maar ook hoe ik dat kon betalen (want ik was toch een student?), wat ik voor bijbaantje had in Nederland en wat ik daar precies deed en of ik dan misschien een betalingsbewijs had van mijn buspas door Nieuw-Zeeland. Ik denk dat ze rook dat ik die nacht op straat had geslapen haha!

Toen ik eindelijk verder mocht, raakten ze bij quarantaine aardig in paniek door mijn wandelschoenen. Ze zijn heel erg bang dat je zand meeneemt het land in. De man bij de scan nam mijn wandelschoenen mee naar het lab om ze schoon te maken. Wat voelde ik me schuldig! Ik bedoel, ik heb de Vierdaagse in die schoenen gelopen en geloof mij maar, die schoenen ruiken echt niet fris meer. En om het nog erger te maken, had ik nog een vies paar sokken in de schoenen zitten. Arme man! Toen hij terug kwam waren mijn schoenen netjes schoon gespoten en blijkbaar ook ontsmet, want m’n schoenen ruiken ineens weer heerlijk fris. Ik wilde hem bijna vragen of hij mijn sneakers niet ook even kon doen! ;-)

Maar nu ben ik dus in Nieuw-Zeeland. De eerste dagen ben ik van Auckland naar Cape Reinga gereist, het meest Noordelijke puntje van Nieuw-Zeeland. Daar heb ik niet alleen flink gefeest (het hostel had een erg gezellige bar, waar het af en toe zo gezellig werd dat mannen spontaan begonnen te strippen), maar heb er ook Kauri-bossen gezien (die bomen zijn echt duizenden jaren oud), de plek waar de Abel Tasman Sea en de Pacific elkaar ontmoeten, Ninety Miles Beach (waar we met onze bus overheen mochten rijden) en ik ben er wezen sandboarden. Dat was echt zo ontzettend leuk om te doen! Helaas crashte ik de eerste keer en had ik het zand echt overal zitten. De volgende morgen vond ik nog steeds zand in m’n ogen.

Ik reis in Nieuw-Zeeland met Stray. Dat is een busbedrijf dat zich met name op jonge reizigers richt. Het is een hop-on-hop-off bus, dus je kunt in elke plaats zo lang blijven als je wilt. Ze nemen je mee op activiteiten of ze laten je zien wat je waar kunt doen. Ook zorgen zij elke avond voor je hostel. Het is echt een handig concept en het is ook erg gezellig, want je leert er veel mensen kennen en vaak trek je een paar dagen met elkaar op.

Inmiddels ben ik richting het zuiden aan het trekken. Op de eerste dag zijn we naar een Hot Water Beach geweest. Als je daar een gat graaft in het zand, dan komt er gloeiendheet water uit de grond en heb je je eigen hot pool gemaakt. Gelukkig hoefde ik niet zelf te graven maar mocht ik een hot pool delen met een gezin. De kinderen hielpen me te bedelven met zand, want dan blijf je langer warm. Heerlijk, een gratis beautybehandeling!

Inmiddels ben ik met dit verhaal alweer in Raglan beland, een leuk surferdorpje waar we in een hostel middenin de bushbush op een berg zaten. Ik denk dat ik het verhaal hier ga stoppen, want de laatste drie dagen waren echt gekkenhuis. Ik kan daar gemakkelijk een aparte blog over schrijven! Het zal dan ook niet lang duren voordat ik een nieuwe blog schrijf, waarin ik jullie onder andere zal vertellen over hoe ik mijzelf uit een vliegtuig heb geworpen. Dan hebben jullie iets om naar uit te kijken haha.

Het is misschien een beetje laat, maar ik wil jullie allemaal alsnog het allerbeste voor 2011 wensen. Tot snel!

Liefs van Heidi

Ps. Foto’s staan op http://aussieheidi.glogster.com/sydneynz/

  • 12 Januari 2011 - 22:53

    Henk-jan En Adriette:

    hallo Heidi !!!
    wat een super gave tijd heb jij daar erg leuk om te lezen !!!
    geniet van deze super tijd ..meid!!!
    wij kijken al uit naar je volgende verslag !!
    dikke kus van ons !!!

  • 13 Januari 2011 - 08:54

    Heidi:

    Je maakt echt veel verschillende dingen mee daar zeg!!! Leuk om te lezen.
    Heb je serieus parachute gesprongen??!!! Wow...
    Hier alles goed, zaterdag is het gala, jammer dat je er niet bij kan zijn. Dit jaar hoef ik niks te organiseren dus dat wordt een relaxed avondje :)
    Liefs!

  • 13 Januari 2011 - 10:19

    Janneke En Marius:

    hoi heidi
    wat leuk dat je weer even tijd had om wat te schrijven.
    je vertelt zo leuk,dat ik hier achter mijn computer zit te lachen om jou verhalen.
    ik moest vanmorgen naar therapie en de therapeut is net terug uit australie
    en hij had ook foto;s uit melborne en omgeving
    dus dat was leuk want zo zag ik weer andere dingen uit de omgeving waar jij ook even ben geweest.
    nou ik hoop dat je nog veel leuke dingen mee maakt,want ik geniet ervan om je berichten te lezen.
    ik zou ook wel een weekje met je willen ruilen hoor.
    vooral wat het lekkere weer betreft.

    een dikke knuffel voor jou
    gr.janneke en de rest

  • 13 Januari 2011 - 12:41

    Lily:

    Wat heerlijk is het om je verhalen te lezen! Ik en mijn saaie werk in saai nijmegen en jij in een geweldig avontuur.
    Wat ben ik blij zo met je mee te kunnen genieten!

    Hou van je meis Kus!

  • 13 Januari 2011 - 13:35

    Willie:

    Wat een verhalen zeg! Heb het vannacht meteen gelezen op mn Blackberry toen ik het mailtje binnen kreeg :) Keek er aan het eind helemaal scheel van, haha!

    Geniet ervan!! XX

  • 13 Januari 2011 - 17:54

    Bertha En Opa:

    hoi heidi wat heb je weer veel meegemaakt en gezien wat leuk omdat mee te kunnen volgen je ge niet er wel van de groetjes van ons veel liefs

  • 13 Januari 2011 - 22:22

    Opa:

    hallo heidi wat maak jij veel mee .wat een mooi verslag.geniet verder maar lekker.veel liefs en groetjes OPA DOEI..................

  • 14 Januari 2011 - 11:46

    Marleen:

    Waaaaaa parachute springen? HOE ENG! en strippende mannen :O HOE ENG ;)! hahaha ben benieuwd naar je volgende blog! xxxxx

  • 14 Januari 2011 - 14:41

    Richard En Gerrina:

    Hoi Heidi, wat een geweldig verhaal weer. En wat maak jij veel mee!! We wensen je een geweldig 2011. Geniet van alles wat er op je pad komt en laat ons er van meegenieten d.m.v. je verhalen. Groetjes van Tessa en Jasper. Ook zij vinden het erg leuk om je verhaal te lezen en je foto's te zien. Groetjes van de Bergjes

  • 14 Januari 2011 - 17:19

    Ria En Bart:

    Hoi Heidi,
    Wat heb jij een gave jaarwisseling gehad zeg. Super lijkt me dat, op een boot voor het operahouse! Wij waren bij Floor, wat minder spectaculair maar heel gezellig. Ik mag je nu dorpsgenoot noemen en we hebben het (ook) erg naar ons zin. We hopen dat je intussen wat slaap hebt ingehaald want in een kroeg overnachten is niet echt comfortabel. Wij horen van overstromingen in Australie, dus maar goed dat je veilig in Nieuw Zeeland bent. Of regent het daar ook zo erg? Hoe gaat het met je (onze) mascotte? Leeft die nog? Hier is alles ok. Zorg goed voor jezelf lieve Heidi en geniet! We blijven je volgen. We love you, Ria, Bart, Rogier en Alien

  • 14 Januari 2011 - 19:32

    Marlous:

    Wat heb je het toch slecht. Die boot met NYE klinkt helemaal te gek en die nacht in GJ's wat minder maar dat is ook een avontuur! Je backpackt maar een keer, dan kan je het beter helemaal volledig doen ;-)
    Goed dat je met Stray gaat en niet met Magic. Die hebben mij een paar keer laten zitten :-( Ik kijk uit naar je volgende blog! Xx

  • 18 Januari 2011 - 02:41

    Nicolien:

    Hee Heidi!

    Wat een leuk verhaal heb je geschreven! Ik ben nu al benieuwd naar hoe jij je uit dat vlieftuig geworpen hebt. De foto's zien er ook gaaf uit. Als je weer terug bent in Australie moet je t maar ff laten weten, dan kan ik je immers gratis ff bellen ;)

    Heel veel plezier nog!

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Heidi

Actief sinds 27 Okt. 2010
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 27262

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Azië

02 December 2010 - 24 Augustus 2011

Australië

Landen bezocht: