Sydney bedankt! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Heidi Ginkel - WaarBenJij.nu Sydney bedankt! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Heidi Ginkel - WaarBenJij.nu

Sydney bedankt!

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

04 Juli 2011 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Hier een berichtje vanuit de oostkust, waar ik lekker aan het genieten ben van mijn vrije tijd. Dat had ik ook wel verdiend, want de afgelopen weken zijn echt gekkenhuis geweest! De foto’s staan op http://aussieheidi.glogster.com/eindesydney/.

Na onze laatste trip hebben we nog geprobeerd de laatste toeristische dingen in Sydney mee te pakken. Zo hebben we pizza’s met kangaroevlees en met krokodillenvlees gegeten in the Rocks en zijn we naar Vivid Live geweest. Dat was een lichtfestival in Sydney, met overal lichtsculpturen en ook waren er lichtprojecties op de zuilen van de Opera House. Echt een fantastisch gezicht! Op zulke momenten besef je je hoe ontzettend gek je eigenlijk op een stad bent en hoe erg je het gaat missen.. Dat moment had ik ook toen ik ging jetboaten in de haven. Dat is een soort van speedboat die ontzettend hard over de golven knalt en die af en toe meer dan 360 graden ronddraait, wat een heerlijke kick geeft en ook erg veel golven die de boot in splashen. We hadden een geweldig uitzicht over de stad, met natuurlijk de Opera House en de Harbour Bridge. Het was drie weekjes voordat ik Sydney zou verlaten en ineens sprongen de tranen in mijn ogen. Sydney heeft echt mijn hart gestolen en ik ga het ontzettend missen.

Verder hebben we een geweldig huisfeest georganiseerd bij Anne thuis. Eerst hadden we met zes vriendinnen een wijnproeverij bij ons thuis, waarbij we 13 heerlijke wijnen te proeven kregen. Dat was iets andere kwaliteit dan de goedkope wijn die we normaal drinken! Alleen bleek dat je de wijnen alleen per dozijn kon kopen, dus daar hebben we maar vriendelijk voor bedankt. Vervolgens hebben we alle lichten in het huis uitgedaan en de blacklight aangezet. We hadden namelijk een Glow in the Dark party. Wat een fantastisch feest was dat! We hadden lichtgevende schmink, wat echt een geweldig effect gaf. Helaas vond de beveiliging het om middennacht wel weer welletjes en kwamen ze het feest beëindigen. Toch een hele leuke avond gehad!

Daarna was het echt tijd om keihard aan de slag te gaan. Ik had twee take-home exams (inderdaad, examens die je thuis mag maken) en een gesloten boek examen in twee weken tijd. Dat betekende bijna iedere dag in de bieb van 9 uur ’s ochtends tot 10 uur ’s avonds. Voor het avondeten gingen we meestal naar de Uni-Thai om de hoek, wat een welkome afwisseling was van alle boeken. Het waren twee pittige weken, maar ik denk wel dat ik alle examens heb gehaald. Ik ben benieuwd!

De dag van ons laatste examen was ook meteen Josje’s laatste dag in Sydney voordat ze ging reizen. Om dat te vieren hebben Anne en ik haar eerst verrast met een pedicure en manicure. Dat hadden we namelijk ook op een van onze eerste dagen samen gedaan en dat leek ons een leuke afsluiter. Vervolgens zijn we heerlijk Sushi wezen eten, bij een restaurant met zo’n echte Sushi-trein waar de bordjes over een lopende band voorbij komen. Ook hebben we een drankje gedaan in een bar op de 47e verdieping van een gebouw in de stad, met een draaiend platform waardoor je in een uur tijd de hele stad hebt kunnen zien. Echt heel erg gaaf! De nacht hebben we afgesloten in de Ivy, de bekendste nachtclub van Sydney.

En toen was het echt tijd om afscheid te nemen van Josje. En de rest van de week bestond eigenlijk alleen nog maar uit afscheidsetentjes en ook afscheid nemen van de stad. Ik ben nog naar een hoop plekken geweest die ik altijd al had willen zien maar waar ik geen tijd voor had gehad (zoals de zaterdagmarkt in Glebe, het vuurwerk in Darling Harbour, de zonsondergang in Watsons Bay en Pancakes on the Rocks). Ook zijn Anne en ik naar Nicole en haar vriend geweest. Hij heeft een eigen boot – wat zeg ik, wel twee! – en hij heeft ons het echt heerlijke relaxte Australische leven laten zien. Een beetje ronddobberen op het water in een Nationaal park, een barbecue op de boot en een klein uitstapje naar een waterval. Het was wel een beetje jammer dat ik keihard onderuit ging op de rotsen bij de waterval (de blauwe plekken beginnen na anderhalve week eindelijk weg te trekken), maar verder was het echt de perfecte dag. ’s Avonds zijn we nog wezen stappen in Cronulla en nu weten we eindelijk waar alle lekkere mannen zich schuil houden. Jammer dat we daar pas zo laat zijn achter gekomen haha!

De rest van de week stond vooral in het teken van inpakken, nog meer afscheid nemen, mijn laatste werkdag en ook heb ik eindelijk een potje gebowld. Ik kon natuurlijk niet de bowlingbaan verlaten zonder de banen uit te proberen!

En toen was het dan toch echt zo ver: mijn allerlaatste avond in Sydney. Ik mocht kiezen wat we gingen doen en ik wilde graag nog een keer Sushi eten bij de Sushi Choo, naar de Cargo bar en uiteindelijk de avond eindigen in de Scary Canary, de kroeg waar ik mijn allereerste avond in Sydney had doorgebacht. Al mijn lieve vriendinnetjes die nog in Sydney waren kwamen langs en ik heb echt een leuke avond gehad.

Ik heb zo’n ontzettend gave tijd gehad in Sydney. En ik heb zo ontzettend veel leuke mensen leren kennen. Sommige van deze mensen zal ik nog wel vaak zien omdat ze in Nijmegen of Utrecht wonen, anderen iets minder vaak maar nog wel af en toe, en dan zijn er ook een paar mensen die je waarschijnlijk nooit meer zult zien in je leven. Zo hebben we veel mensen uit Amerika leren kennen en tenzij ik nog een roadtrip door de States ga maken, is de kans erg klein dat ik ze ooit nog zal zien. Dat is wel een raar idee als je zo ontzettend veel hebt meegemaakt samen. Ik ga somige mensen ontzettend missen en ik weet zeker dat ik ook Sydney zelf heel erg ga missen. Maar dit is geen afscheid, het is gewoon een gedag voor nu!! Want een ding weet ik zeker: I’ll be back.

Liefs van Heidi

  • 04 Juli 2011 - 14:08

    Natasja:

    Aaaaaaaaaaaaaaaaaah (toonhoogte 'meelevend'). Mooi verhaal heid! Mooi om te lezen dat je in zo'n korte tijd zo gehecht bent geraakt aan de mensen en het leven daar! En ongelofelijk dat je nog zoveel moest proppen in die laatste week, terwijl je daar toch wel even bent geweest;)!! Ik verbaas me nog steeds over de take-home exams (ideetje voor NL?) en dat bieb verhaal komt me erg bekend voor uit het jaar 2005-2006, hahaha. Sterker nog ik zit nu ook in de bieb, scriptie olé! Wat een langdurig, slopend, langzaam, uitputtend en deprimerend proces is dat; het is alsof mijn leven gehuld gaat in een dikke laag grijze mist en ik elke regel los moet komen uit een moeras van tegenslag en een drijfzand van afleiding en motivatiegebrek! (Goed kan ik overdrijven he;).

    Mooie foto's ook weer, ik mis alleen een grafische weergave van de blauwe plekken;-)! Daar heb je vast nog wel een mooi fotodagboek van bijgehouden, dus kom maar op!!!

  • 04 Juli 2011 - 14:46

    Gerrit:

    Hallo Heidi, heb je een kangaroe aan de haak geslagen met een grote geldbuidel je doet alleen maar leuke dingen. Maak er de laatste anderhalve maand ook nog een goed Feest van en dan zien we je op de oudluntersedag met een grote glimlach terug (we hebben kaarten).
    Groet Gerrit.

  • 04 Juli 2011 - 16:20

    Menno:

    oke, even inspringend op onderstaand verhaal. Volgens mij bestond het UB-verhaal 2005-2006 meer uit Spider Solitaire:-)
    Oke Heid, wat een enthousiasme! Goed om te lezen dat je je niet verveelt. Niet denken aan hoeveel dagen je nog hebt voordat je terug MOET naar NL maar gewoon alles doen wat je nog wilt :-) En vooral blijven schrijven! Dat is een lichtpuntje in de zware werkweek :-)

    Kus Knabbel

  • 04 Juli 2011 - 16:21

    Menno:

    ik wilde natuurlijk reageren op het verhaal van Natasja! :-)

  • 04 Juli 2011 - 16:21

    Menno:

    mijn god wat een smiley's!

  • 04 Juli 2011 - 20:56

    Bianca:

    Hee Heidi! Leuk verhaal weer! En afscheid nemen is inderdaad heel lastig.. Je hebt in ieder geval sowieso echt het maximale uit je studietijd gehaald daar, qua vriendschappen, feestjes, activiteiten, nieuwe dingen proberen etc. Je hebt er zelfs een baan gehad, wat ik erg gaaf vind! Het lijkt me een mooie gedachte dat je zeker weet dat je geen mogelijkheid onbenut hebt gelaten! Succes en veel plezier op reis! Ik kan nu toch wel zeggen: tot snel! x

  • 05 Juli 2011 - 08:27

    Josje:

    Hi Schat!

    Ondanks dat je mn verloofde niet meer bent (snif, snif), gaan we elkaar gelukkig nog wel zien :)! En meis geniet ajb van het reizen met volle teugen, want als je terug bent rol je zo weer in het gewone leventje!

    Groetjes en liefs aan de rest van de groep,

    xxxx

  • 05 Juli 2011 - 19:24

    Mama:

    Lieve Heidi,
    Hoe jij je afscheid van Sydney beschrijft, krijg ik nog bijna tranen van in mijn ogen!
    Zo 'n ander leven heb jij de laatste maanden beleeft, maar door jou geweldige schrijfstijl hebben we erg meekunnen genieten van al jou avonturen.Toch ben ik erg blij dat ik net las dat het nog 50 dagen duurd voor ik je weer in mijn armen kan sluiten. Het lijkt voor jou misschien kort, maar het kan mij niet snel genoeg gaan!!! Ik hoop dat deze laatste 50 dagen jou nog zullen brengen wat je hoopt, geniet ervan en schrijf nog een keer een blog!

    Een hele dikke knuffel van mij.

  • 07 Juli 2011 - 09:29

    Marius En Janneke:

    hoi heidi.

    dat duurde weer lang zeg voordat je bericht kwam.
    maar wel ontzettend leuk dat je zo veel mensen leert kennen,
    en dat je weet dat je bepaalde personen dan niet meer ziet is zeker raar.
    maar wij zijn straks wel blij om jou weer te zien.
    en we gaan jou leuke verhalen wel missen, want thuis beleef je niet zulke spannende dingen.
    nou het was een beetje laat voordat ik reageerde,maar ook hier is de vakantie tijd aangebroken.
    en dat betekend loge;s dus gezellig.
    nog even lekker genieten van je laatste weken meisje en tot gauw.

    dikke knuffel janneke en de rest.

  • 08 Juli 2011 - 20:55

    Opa En Bertha:

    hoi heidi wat een leuk stuk heb je weer ge schreven . wat maak je een hoop mee .nou wij zijn net te rug van vakantie uit zeeland .leuk gehad .nou heidi geniet noch maar even wand het zit er zo op.haha .gr.opa bertha doeixxxxxxx

  • 12 Juli 2011 - 09:36

    Toos:

    Waarschijnlijk is dit één van je laatste reisverslagen en ik had nog steeds niet gereageerd en dat kan natuurlijk niet want ik had me voorgenomen jou op elk reisverslag terug te schrijven! Wat is afscheid nemen lastig he; al lezend beginnen bij mij de tranen al te prikken, het is niet alleen afscheid nemen van een land maar ook van een periode in je leven en straks gaat er waarschijnlijk een hele andere periode aankomen - misschien wel met allerlei verplichtingen etc!! Wat jij doet maakt afscheid nemen wel iets makkelijker door gewoon te zeggen dat je terugkomt en weet je wat zo bijzonder is dat straks als je weer terug bent in Nederland de tranen vast ook weer rijkelijk zullen vloeien omdat iedereen weer zo blij is om jou te zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Heidi

Actief sinds 27 Okt. 2010
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 27251

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Azië

02 December 2010 - 24 Augustus 2011

Australië

Landen bezocht: