Studie, werk, verkleedfeesten en.. sterren in spé? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Heidi Ginkel - WaarBenJij.nu Studie, werk, verkleedfeesten en.. sterren in spé? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Heidi Ginkel - WaarBenJij.nu

Studie, werk, verkleedfeesten en.. sterren in spé?

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

15 April 2011 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Er is inmiddels alweer ruim een maand voorbij gegaan, dus het is hoog tijd voor een nieuwe blog. Zeker omdat het bijna paasvakantie is en ik daarna weer een hoop te vertellen zal hebben!

De afgelopen maand heeft zowaar in het teken gestaan van mijn studie. Niet zo gek ook, want ik ben hier nou eenmaal om te ‘studeren’. Ik heb 4x 2uur college in de week en dat klinkt misschien als een lekker lui leventje, maar je moet hier wel veel lezen voor je vakken. En dan heb ik het nog niet gehad over de presentaties, assignments, essays en examens. Ik ben hier dan ook regelmatig in de bieb te vinden. Natuurlijk niet te veel en ik begin nog steeds last minute aan mijn opdrachten (sommige dingen veranderen nou eenmaal nooit), maar als het zo doorgaat dan kom ik nog als een gemotiveerde student terug ook. Het zal me benieuwen!

Naast deze twee vakken heb ik nog een zogenaamde ‘intensive course’ gevolgd. Dat is een cursus die in vier lange dagen van 9 tot 5 wordt gegeven. Het waren vier zware dagen, maar ik ben er nu wel mooi vanaf! Ik hoef alleen nog maar een take-home exam te maken. Jazeker, ik kijg tien dagen de tijd om het examen thuis te maken haha. Dat moet goed komen toch?

Behalve studeren heb ik de afgelopen maand ook nog gewerkt. Toen ik naar Sydney ging zei ik al dat het me zo leuk zou lijken om ook hier bij een bowlingbaan te werken. En jawel hoor, dat is gelukt! Ze waren zo blij met mijn jarenlange ervaring met de bowlingballen dat ik binnen vijf minuten was aangenomen. En het is ontzettend leuk. Op het eerste oog is het bowlingcentrum gelijk aan Olround: een hippe tent met 20 banen en een mooie bar. Het werk is echter totaal anders. Ik sta voornamelijk in de receptie, waar ik mensen welkom heet, de namen invoer, betalingen verwerk en schoenen wissel. Dat doen ze hier inderdaad bij de receptie, dus ik sta de hele avond met zweetschoenen in m’n hand. Lekker.. Het bowlen gaat hier niet per uur, maar per game per persoon. Als je dat omrekent komt het erop neer dat een uurtje bowlen op zaterdagavond ongeveer 80 euro kost. Alsof het niks is!

Om in Australië in de horeca te mogen werken, heb je je RSA nodig, een dagcursus over verantwoord alcohol schenken. Het was stiekem best grappig en niet alleen omdat we ons aangesproken voelden omdat we daar met een kater zaten. We hadden de dag ervoor een leuk feestje gehad, waarover straks meer. Tijdens de cursus leerden we dat ze in Australië hele strenge wetten hebben en dat je als je alcohol schenkt aan iemand die te dronken is, je persoonlijk boetes tot aan 1200 dollar kunt krijgen. Dan is al dat werken ook voor niks geweest! Wat dan aan gaat vind ik het wel veilig dat ik in de receptie sta.

De afgelopen maand hebben we flink wat verkleedfeestjes gehad, waarvan het hoogtepunt toch wel Mardi Gras was. Dat is een jaarlijkse gay parade en het is een van de grootste homo evenementen in de wereld. Ongeveer 8500 mensen doen aan de optocht mee – verkleed en al, hoewel dat meestal inhield dat ze vrijwel niks aan hadden. Wij hadden besloten om helemaal in stijl te gaan en ons ook te verkleden. En zo kwam het dat ik in een felgekleurd rokje, een roze top en fluoriserend roze schoenen, met een roze strik in mijn haar en lange roze nepwimpers 2,5 uur lang naar de meest extravagante mensen heb staan kijken. En blijkbaar pasten we er goed tussen, want veel mensen begonnen ook foto’s van ons te maken. Wat een prachtig feestje!

Verder hebben we nog een white party gehad en ook St. Patrick’s Day (een Iers volksfeest) hebben we goed gevierd. Dat betekende opnieuw verkleden, maar dit keer in het groen. Groene broek, groene top, groen hoedje en groene nepwimpers en op naar de Ierse kroeg! Dat werd een hele gezellige dag. Dag ja, want op St. Patrick’s Day begin je al vroeg met feesten. Ook zijn we nog naar een festival van MTV geweest. Tijdens het optreden van Mark Ronson begon iedereen de zitzakken die op het festivalterrein lagen uit elkaar te trekken en door de lucht te gooien, waardoor het net leek alsof het sneeuwde. Gaaf gezicht was dat! En laat ik de borrel voor internationale studenten in Town Hall niet vergeten. De Lord Mayor zelf had ons uitgenodigd voor een receptie, waardoor we eindelijk Town Hall van binnen konden bekijken. En mooi dat het is! Maar het allerleukste was toch wel dat we gratis drankjes en hapjes kregen. Want zo vaak gebeurt het niet dat dingen gratis zijn in Sydney. Mjam!

De afgelopen maand hebben we ook veel tijd doorgebracht bij het Australasian College. Dat is een beauty- en kappersschool en omdat ze daar veel modellen nodig hebben, kun je je helemaal laten verwennen. Zo hebben we een gratis haarbehandeling gehad met maskers en hoofdmassage, een gratis knipbeurt met föhnen, een gratis gezichtsbehandeling inclusief wimpers verven en wenkbrauwen waxen en een gratis pedicure. Het is ontzettend lekker en omdat het gratis is, maakt het ook niet uit dat ze allemaal nog heel erg onervaren zijn en dat het daardoor ontzettend lang duurt. Zo duurde mijn knipbeurt bijna 3 uur haha! Maar het resultaat deed echt niet onder voor een professionele kapper. Alleen de pedicure viel wat tegen. Of zeg maar gerust flink tegen. Het was zelfs zo erg dat het meisje die Josje hielp helemaal in paniek raakte dat ze haar teennagels moest knippen. Ze riep maar dat ze het écht niet kon, dat ze haar eigen nagels nog niet aans kon knippen en dat ze altijd aan haar moeder moest vragen om dat te doen. Uiteindelijk heeft de lerares één voet gedaan (in het kader van ‘ik doe het voor en dan doe jij de andere voet’) en toen die uit het zicht was heeft ze snel een andere lerares gevraagd die precies hetzelfde zei. Daar kwam ze mooi mee weg! Als je de definitie van ‘doos’ of ‘muts’ in het woordenboek opzoekt, dan weet ik zeker dat haar naam daar bij staat. Maar ach, het was gratis dus je hoort me niet klagen!

Verder zijn we nog twee keer naar Palm Beach geweest. Dat is een strand zo’n 2 uur met de bus vanuit de stad en dat is het zeker waard. Het is een ontzettend mooi strand (er wordt ook een Australische soapserie opgenomen), waar het erg rustig is en waar een prachtig nationaal park aangrenst. De laatste keer dat we er heen gingen zijn we met de ferry naar het nationaal park geweest, waar we een wandeling hebben gemaakt. We kwamen ook langs een plek met rotsgraveringen van Aboriginals, dus dat wilden we wel even bekijken. Alleen bleken er opnames te zijn voor een informatieve dvd. Ontzettend leuk om te zien natuurlijk. Ineens vroeg de regisseur ons of we niet toeristen wilden ‘spelen’ in de dvd. Dat wilden we wel! We moesten net doen alsof we foto’s van elkaar maakten en dat moesten we iedere keer opnieuw doen, zodat de cameraman ons van verschillende hoeken kon filmen. Er was een hele filmcrew met regisseur, geluidsman, cameraman, alles erop en eraan! Als bedankje kregen we een superluxe en lekkere lunch, midden in het park. De weg terug naar het strand bleek een uitdagende bushwalk te zijn, door het bos, over stenen, door de spinnenwebben. Het was duidelijk dat niet veel mensen deze weg namen! Maar het was allemaal even fantastisch. Een rustig dagje chillen was onverwachts uitgelopen op een hele spannende dag vol verrassingen. Zie voor bewijs de foto’s op http://aussieheidi.glogster.com/nogeenmaandinsydney/.

En verder gaat alles eigenlijk gewoon z’n gangetje. We hebben nog steeds iedere week diners met de internationale studenten en ik breng veel tijd door met m’n vriendinnetjes hier. Zaterdag ben ik met mijn huisgenootje Nicole van Spit naar Manly gelopen, een hele mooie route door de bushbush en langs het stand. Dinsdag vlieg ik samen met Anne voor anderhalve week naar Tasmanië, waar we een campervan hebben gehuurd. Jaja, ik ga Australië onveilig maken! Ik kan echt niet meer wachten..

Bedankt voor jullie lieve reacties en kaartjes. Het betekent heel veel voor me om van iedereen te horen!

Liefs van Heidi en een hele fijne pasen allemaal!

  • 15 April 2011 - 03:32

    Josje:

    He Poppedopje!

    Shit, wou dat ik zo'n mooie beschrijving had gegeven over de pedicure, nu kan ik je nooit meer evenaren ;)! Ik heb btw stroopwafels, kom er snel eentje langsbrengen, want vind het maar niets om je benedenbuuf niet meer te zijn voor even ;)...

  • 15 April 2011 - 04:56

    Mama:

    Geweldig om weer te lezen hoe je alles beschrijft wat je meemaakt! Wij weten het allemaal al wel, want gelukkig hebben we heel veel kontakt met de SKYPE, maar het blijft leuk om het te lezen. Ga zo door!!!!
    Veel plezier met Anne in Tasmanié en schrijf daar straks maar weer een blog over. Dikke kus van ons.

  • 15 April 2011 - 05:49

    Gert En Annemarie:

    Hee Heidi,
    Wat een fantastische verhalen allemaal. Veel plezier daar, en genieten doe je wel.. haha.

    Groeten Gert en Annemarie

  • 15 April 2011 - 06:23

    Veerle:

    hee heidi!
    leuk om over je studentenleven daar te lezen!
    xx Veerle

  • 15 April 2011 - 08:17

    Toos:

    Heidi, ik begon me net zorgen te maken dat ik niets meer van je hoorde, gelukkig heb je het weer helemaal goed gemaakt met je fantastische verslag; ik blijf jaloers wat maak je geweldig leuke dingen mee en daarnaast heb je ook nog tijd vrijgemaakt om te studeren!! Misschien heb ik het al een keer gezegd maar je schrijfstijl vind ik geweldig; eigenlijk hoef ik na het lezen niet eens meer naar je foto`s te kijken (maar ik doe het natuurlijk wel). Echt een compliment waard, veel plezier in Tasmanië!

  • 15 April 2011 - 17:33

    Willy, Gerrit, Laura:

    he Heidi, ik dacht laatst nog, het is rustig down under, maar daar was je gelukkig weer! Fijn te horen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt daar. Wij zitten hier in de verbouwingsrommel en je broer zit op ons dak! maar het wordt wel mooi.
    Geniet nog maar van alles want de maanden vliegen om! gr. gerrit, willy en laura

  • 15 April 2011 - 17:43

    Opa .bertha:

    wat een mooi verslag weer
    wat heb je weer veel leuke dingen.
    meegemaakt ,je blijft maar uitgaan
    en feesten nou veel plezier op
    tasmanie;ook fijne paasdagen
    gewenst gr van ons en een dikke kus xxx

  • 17 April 2011 - 16:37

    De Beumers:

    Hé lekker ding,

    Wat een leven, leuk om te lezen hoor.
    Geniet ervan want je bent maar één keer jong!
    Het is stil in huize Beumer want we hebben Ilonka gisteren verhuisd.
    Maar Anisa maakt nu kabaal voor twee achter haar piano;)
    Veel plezier nog, en tot horen

    Liefs de Beumers


  • 18 April 2011 - 02:52

    Val & Kris:

    Heidi heidi hoh! Super man, weer lekker aan het genieten, prachtig om te lezen dat het zo goed met je gaat en dat je zoveel leuke mensen om je heen hebt! keep up the good work mate!
    Kussen vanuit Maleisie!

  • 18 April 2011 - 09:56

    Marius En Janneke:

    hoi heidi.

    leuk joh weer even een verslag van jou te lezen.
    ik ben weer laat met reageren,maar ja dat kwam omdat ik zo nodig schoon moest maken en dan gaat er wel eeens wat fout.
    maar gelukkig heb ik henko.
    nou ik hoop dat je in je weken vakantie ook weer leuke dingen mee maak.
    en nog veel succes met alles.

    knuffel janneke

  • 19 April 2011 - 11:05

    Amina:

    Geweldig dat je daar bij een bowlingbaan werkt :D Veel plezier in Tasmanië!!

  • 19 April 2011 - 17:16

    Gerrie Lagerweij:

    Hallo Heidy!
    Ik volg je al vanaf het begin van je wereldtrip en vind het geweldig!
    Je beschrijft alles zo leuk, dat het lijkt of ik er bij ben.
    Ik blijf ook goed op de hoogte via je moeder en we kletsen dan heel wat af....
    Geniet maar lekker van alles wat in het zuiden van de wereld doet, deze ervaring pakt niemand je meer af.
    Veel plezier enne... ook wel een beetje studeren, hoor!!
    Groeten Gerrie Lagerweij

  • 21 April 2011 - 17:05

    Menno:

    hey paashaas, dacht ik even dat je volle bak aan het studeren was, zie ik dat je alweer naar Tasmanie bent vertrokken voor een leuke trip! Ik verwacht bij thuiskomst een presentatie met foto's! :-)

    x menno

  • 24 April 2011 - 12:21

    Lennart:

    Hoi Heidi,
    Super verslag erg herkenbaar allemaal. Ik ben benieuwd hoe je het in Tasmania vond. Geniet ervan, groetjes.

  • 24 April 2011 - 20:41

    Bianca:

    Hee Heidi!

    Wat een verhalen weer! De studie klinkt inderdaad vrij intenstief moet ik zeggen! Maar genoeg leuke dingen die het compenseren ;-) Mail is trouwens on the way!

    Liefs

  • 26 April 2011 - 10:38

    Marleen:

    Hee Heid, beetje een late reactie, maar wel leuk om je verhalen weer te lezen, ook al had ik natuurlijk al een hoop gehoord!
    hoe was tasmanie??? Ben benieuwd xxx

  • 26 April 2011 - 18:33

    Fam. B. Van Ginkel :

    Hoi Heidi, wij waren al bang dat je ons was vegeten maar het gaat zo te lezen nog steeds goed met je.
    4 maal per week studeren ga jij wel overleven, maak er nog maar een paar mooie maanden van. Groetje Bertus Aline en de boys

  • 13 Juli 2011 - 09:02

    Marlous:

    Hey Heidi,

    As always loop ik weer wat achter op je verhalen.
    Is het goed gekomen met die intensive course?

    Wat een prachtige verhalen over alle feestjes zeg, wauw! Die heb ik echt gemist toen ik in Melb zat... :-( En wat een verhaal over die film. Krijg je ergens nog een kopie van die DVD of ben je nergens meer terug te vinden?

    Ik heb echt geen motivatie om te werken vandaag, dus ik denk dat ik nog meer van je verhaaltjes ga lezen. Even de schade inhalen!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Heidi

Actief sinds 27 Okt. 2010
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 27245

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Azië

02 December 2010 - 24 Augustus 2011

Australië

Landen bezocht: