Een weekje natuur - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Heidi Ginkel - WaarBenJij.nu Een weekje natuur - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Heidi Ginkel - WaarBenJij.nu

Een weekje natuur

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

03 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Na een fantastische tijd op het Noordereiland heb ik na twee weken de boot naar het Zuidereiland genomen. Daar heb ik helaas weinig van kunnen genieten, want de oversteek was zo misselijkmakend dat er zelfs extra spuugzakjes werden uitgedeeld. Gelukkig kon ik alles binnen houden.

Het Zuidereiland is fantastisch. Als ik het nog niet eerder was dan is het nu officieel: ik ben verliefd op Nieuw-Zeeland.

Ik heb vier dagen in het Asbel Tasman Park doorgebracht. Dat is een fantastisch nationaal park met goudstranden, helder blauw water, veel eilanden, bush en kliffen. Opnieuw is het moeilijk te beschrijven hoe indrukwekkend mooi het is. Ik heb dasrom weer foto’s gepost, dit keer op http://aussieheidi.glogster.com/zuid/. Ik heb het park op zoveel mogelijk manieren proberen te ontdekken: een dag met een zeilboot, een dag gewandeld en een dag gekayakt. Vooral de wandeling was super. Ik had me met de watertaxi laten afzetten bij Tonga en vanaf daar ben ik terug gelopen naar Marahau, waar ons hostel was. Omdat het laag tij was, konden we over het strand lopen. Dat scheelde weer een paar kilometer en dat was wel lekker, want de wandeling was al 30 km. En helaas in Nieuw-Zeeland niet zo plat als Nederland! Het tijverschil in het Abel Tasmanpark is wel 6 meter, wat echt belachelijk veel is. Het was dan ook grappig om veel motorbootjes midden op het strand te zien staan, meters van het water af. Ook de watertaxi moest met een tractor het water in worden gereden bij laag tij.
Tijdens het kayaken konden we vooral het zeeleven van dichtbij bekijken. Zo waren er zeehonden, pinguins, veel shags (vogels die beter kunnen duiken dan vliegen), oesters en kwallen. Mijn gids daagde me uit om een kwal vast te houden en ondanks mijn angst voor vissen en kwallen, heb ik het gedaan. Je moet af en toe je grenzen verleggen! En toen heb ik ook maar meteen een zee-egel en een zeester vast gehouden.

De volgende dag bleek hoeveel geluk ik heb gehad met het stralende weer in het Abel Tasman Park. De staart van de cycloon die over Australie heen was gekomen, kwam ook nog even een dagje over Nieuw-Zeeland heen. Wat betekende dat het niet gewoon regende, maar het goot. Gelukkig zaten de die dag in de bus. ‘s Avonds in ons hostel hadden we een verkleedfeest waarbij iedereen als een tokkie moest komen. De avond was zo gezellig dat een Fransman zelfs besloot te strippen! Nou dan weet je wel hoe gezellig het was.

Onze volgende stop was Franz Josef, waar ze enorme gletsjers hebben. Omdat ik hier drie dagen bleef, heb ik een dag in de schoonmaak geholpen. Veel hostels zoeken backpackers die willen schoonmaken in ruil voor accomodatie. Met een ochtendje werken heb ik een gratis nacht, een maaltijd in het restaurant en twee drankjes verdiend. Leuk om een keer geld te verdienen in plaats van alleen maar uit te geven!

De volgende dag heb ik een gletsjertocht gedaan. We werden allemaal warm aangekleed in een soort wintersportoutfit en natuurlijk kregen we crampons, van die ijzeren pinnen onder je schoenen zodat je niet uitglijdt over het ijs. En opnieuw was het overweldigend zo mooi als de natuur kan zijn. Ik dacht altijd dat ijs wit was, maar het blijkt prachtig blauw te zijn. Nu snap ik ook meteen waarom het ‘ijsblauw’ heet!
Het was geweldig om over het ijs te lopen. We moesten veel klimmen en klauteren en soms moesten we ons echt door smalle spleten en grotten wringen. Ik heb nog nooit zoveel ijs geknuffeld haha! Na al die kou kon ik wel wat warmte gebruiken en daarom ben ik naar de spa pools geweest. Dat waren drie warme baden met verschillende temperaturen: 36 graden, 38 graden en 40 graden. Boekje erbij en ik was weer helemaal relaxed!

Mijn eerste week op het Zuidereiland was een week vol met indrukwekkende natuur. Daar was ik ook wel aan toe na al die adrenalinekicken van die week ervoor! En zoals ik al zei: ik hou van Nieuw-Zeeland. Het is niet meer de vraag of ik hier ooit terug kom, maar wanneer.

Bedankt voor al jullie reacties. Ik vind het zo leuk om te lezen hoe het in Nederland gaat!

Liefs van Heidi

  • 02 Februari 2011 - 14:45

    Bianca:



    Heidi! Ik vind het echt gaaf dat je zo actief bent daar! Wandelen, kayaken, klimmen etc. En ik hier maar in de bieb zitten, haha! Super dat je Nieuw-Zeeland zo mooi vindt. Ik krijg allerlei nieuwe reisinspiratie door je verhalen! Inmiddels heb ik weer helemaal zin in het nieuwe semester, het was even wennen na de feesdagen, tentamens en Kenya om weer colleges te volgen, maar nu kom ik erw eer redelijk in! Ik mis je wel hier, hoor!

    Veel plezier! Xx


  • 02 Februari 2011 - 14:47

    Marius En Janneke:

    hoi heidi.

    wat leuk dat je al weer zoveel beleeft hebt.
    het is voor ons in het saaie natte nederland wel heel leuk om te zien hoe mooi het bij jou daar is.
    echt wel jaloers op alles wat je beleefd.
    en ook wel heel dapper van je om ook eens een klein waterdiertje vast te houden.
    maar ja als je gletjers en over ijs loopt is een klein beestje een peuleschilletje toooch?
    en het is ook wel leuk om jou ook een keer warm ingepakt te zien en niet alleen maar korte kleding.
    je foto"s zijn weer schitterend,en ja je ziet echt blauw ijs.
    nou heidi geniet er nog even van,want voor je het weet ben je aan je studie.
    liefs janneke en de rest

  • 02 Februari 2011 - 14:48

    Lily:

    JALOERS!

    Kusje ook van Maikel!

  • 02 Februari 2011 - 15:10

    Amina:

    Mooie foto's!
    Kwallen vasthouden, brrrr :S Geniet ervan! Maar dat doe je volgens mij al volop :) xxx

  • 02 Februari 2011 - 15:39

    De Beumers:

    Ha die Heidi,
    Wat een verhaal, en eindelijk ook even gewerkt we dachten al prijsje gewonnen hhihihihi
    Maar Verschil moet er zijn!
    Hier is alles oké, Ilonka heeft al haar studie punten gehaald tot nu toe 30 is op de helft!
    En Anisa had een goed rapport wat kan een moeder nog meer wensen, je nichtjes zijn nu een film aan het kijken en (Ome) Gijs zit achter de piano.
    De boertenkool staat te pruttelen, en de kaarsjes zijn aan.
    Het is buiten water koud.
    Dikke kus van ons allemaal.

  • 02 Februari 2011 - 17:25

    Harry En Janita:

    Hoi zusje leuk om weer wat van je te lezen ik lees het hier vanuit oostenrijk het is hier ook super. Strak blauwe lucht en mooie sneeuw. We bellen snel weer groetjes je broer en schoonzusje doei xxx

  • 02 Februari 2011 - 22:11

    Maartje:

    Ziet er allemaal weer helemaal leuk uit, blijven genieten zeg ik!

    Liefs Maartje
    Ps keuken is eindelijk besteld!

  • 03 Februari 2011 - 11:01

    Bart, Ria & Kinderen:

    Hoi Heidi, het is zo leuk om jouw avonturen te lezen en wat zie je veel moois! Ik kan me voorstellen dat je verliefd wordt op zo,n omgeving. Heb je nog meer wilde plannen? Of heb je alles nu al gedaan. Leef je maar lekker uit meis en geniet zoveel je kan. Je conditie is goed zo te horen dus als je weer strippende mannen daar ziet, zet het dan op een rennen zou ik zeggen...Heel fijn dat je ons zo laat meegenieten in je reisverslag!! Zaterdag hadden we housewarming dat weet je. Het was heel gezellig tot 04.00 uur! Heel leuk dat we ook van jou een roos kregen, bedankt! Het is een prachtig boeket geworden. Wees zuinig op jezelf lieverd en veel plezier met alles wat je nog gaat doen. We houden contact. Dikke knuffel uit het koude maar gezellige Lunteren xxx

  • 03 Februari 2011 - 14:59

    Opa:

    hallo heidi wat heb je weer veel gezien .echt mooi.en weer mooje foto s heel leuk ga zo door veel liefs van opa bertha groetje s

  • 05 Februari 2011 - 06:44

    Valerie:

    he heidi!! klinkt echt super daar! Ik heb er zin in, ben nu in tasmanie, ook echt heel mooi!!!!

    Succes :D

  • 05 Februari 2011 - 12:08

    Toos:

    Heidi bang voor vissen, waar heb ik dat eerder gehoord? Familie van Harry soms?? En vervolgens alweer hele stoere dingen doen! Wat fijn dat je (tot nu toe) alleen maar de liefde hebt verklaard aan het land.....
    Hier willen we voorjaar en we hebben najaarstormen en dat is erg jammer. Groeten uit Lunteren en tot het volgende verslag!

  • 06 Februari 2011 - 04:52

    Kris:

    heidi heidi hoh! wat gaaf weer allemaal, avonturen ten top :). wat is de wereld toch mooi he ;). ik ga nog ff snel je foto's checken, die zullen vast ook prachtig zijn.
    hele dikke kus vanuit chiang mai!

  • 06 Februari 2011 - 13:22

    Willy, Gerrit, Laura:

    Hoi Heidi,
    grenzen verleggen zeg je, volgens mij ben je al totaal grensloos!!!! Heerlijk om je verslagen te lezen! Ga lekker zo door zou ik zeggen!!

  • 23 Februari 2011 - 19:15

    Marlous:

    I'm in!! NZ is inderdaad overweldigend en ook ik moet zeker nog een keer terug :-D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Heidi

Actief sinds 27 Okt. 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 27242

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Azië

02 December 2010 - 24 Augustus 2011

Australië

Landen bezocht: